۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

مطلب روزنامه وطن امروز تکذيب شد

قبل از اینکه مطلب زیر که در مورد تکذیب مطلب روزنامه وطن امروز(به مدیریت مهرداد بذرپاش از جیره خواران احمدی نژاد) در باره حسن آیت است باید یادور شویم که لجن پراکن های دولتی ادعا کرده بودند که حسن آیت نماینده دور اول مجلس وقتی میخواسته در روز رای اعتماد گرفتن میر حسین برای تصدی وزارت خارجه مدارک مهمی علیه میرحسن ارائه کند که آن را میکشند ولی گاف بزرگ آن ها این بوده که جلسه مجلس برای رای اعتماد دادن به میرحسین
14 تیر سال 60 برگزار شده و این در حالی است که حسن آیت روز 14 مرداد همان سال کشته میشود و لجن پراکن های دولتی مغز کوچکشان متوجه اخلاف یک ماهه نشده است .


به دنبال انتشار مصاحبه ابراهيم اسرافيليان با روزنامه وطن امروز و برخى نقدها در رسانه‌هاى مختلف، وى با ارسال توضيحى که در سايت الف منتشر شده، با اشاره به تحريفات گسترده اظهار کرده که: مطلب وطن‌امروز مصاحبه من نيست.
در توضيح وى آمده است:« لازم به ذکر است به عرض برساند مطالب مندرج در روزنامه وطن امروز مورخ 20/5/88 با عنوان «نگذاشتند آيت عليه موسوى حرف بزند» که از قول اينجانب درج گرديد کاملا با مصاحبه چند دقيقه‌اى تلفنى بنده مغايرت دارد و تحريفات و اضافات بسيارى شده است که گويا نويسنده مقاله مکنونات ذهنى خود را در قالب مصاحبه با اينجانب درج کرده است.
لذا چون اين روزنامه با درخواست مکرر به دست بنده نرسيده بود بعضى مطالب را که ديگران نقل کردند، انحرافات آن را در قالب نمابرى براى شما ارسال کرده‌ام اما امروز که آن مقاله را به طور کامل خواندم ملاحظه شد که تحريفات و اضافات خيلى بيشتر از آن چيزى است که فکر مى‌کردم و طرز نوشته و مطالب طورى است که به افراد بسيار توهين شده است (با اينکه در ذکر مطالب خود سعى کرده‌ام از ميزان ادب و احترام به افراد خارج نشوم) لذا فکس قبلى کان لم يکن تلقى مى‌شود کلا مطالب روزنامه به صورتى که ذکر شد تکذيب مى‌گردد.»
صرف نظر از تائيد يا تکذيب آنچه به نام آقاى اسرافيليان نماينده سابق مجلس شوراى اسلامي، عليه مهندس ميرحسين موسوى منتشر شده بايد به فرد ديگرى اشاره کرد که در اين ماجرا از او نام برده شده است.
حسن آيت عضو خبرگان قانون اساسي، نماينده مجلس اول و عضو شوراى مرکزى حزب جمهورى اسلامى بود. وى از اعضاى سابق حزب زحمتکشان به رهبرى مظفر بقايى بود که در مرداد ماه 1360 ترور شد.
درباره آقاى آيت و سوابق سياسى او مباحث و مطالب مختلفى مطرح است .کسانى که در فضاى ملتهب فعلى اين چنين بى‌محابا هرچه را مايلند به صفحه مطبوعات مى‌آورند بايد توجه داشته باشند که کسانى هم ممکن است به بازخوانى پرونده آيت مبادرت ورزند و شايد در آن صورت عملکرد و شأن کسى که از او به عنوان شهيد ياد مى شود مورد مناقشه و خدشه‌هاى سياسى و مطبوعاتى واقع شود که در آن صورت مطلوب بسيارى از دلسوزان و علاقه‌مندان نظام نيست.
حيات نو ضمن تذکر خيرخواهانه به کسانى که دستى در اين عرصه دارند هشدار مى‌دهد که طرح اين مباحث ادامه همان روند ناصوابى است که در برخى مناظره‌هاى انتخاباتى مشاهده شد.
البته ما براى ورود و تداوم اين بحث آمادگى کامل داريم اما معتقديم محل بررسى برخى موضوعات سياسى و تاريخي، محافل پژوهشى و تخصصى تاريخ‌نگارى است نه رسانه‌هاى عمومى که مخاطبانى با علايق، دانش و سليقه‌هاى مختلف دارند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای ارتباط با وبلاگ سید سبز و ارسال خبر ، عکس و غیره از پست الکترونیک Info_Seyyedesabz@Yahoo.Com استفاده کنید. پست الکترونیک هروزه ساعت 12 و 24 توسط مدیران سایت بررسی خواهد شد.