۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

نمایش بر هم خورد، دادگاه چهارم به تاخیر افتاد

چهارمین جلسه دادگاه نمایشی رسیدگی به پرونده متهمان حوادث اخیر که قرار بود فردا چهارشنبه از ساعت 8 صبح در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست صلواتی قاضی مورد وثوق دادستان تهران برگزار شود به تعویق افتاد. در اطلاعیه‏ای که شعبه تحت امر قاضی مرتضوی در این باره منتشر کرد آمده "چهارمين جلسه‌ محاكمه عوامل اغتشاشات اخير تهران روز سه‌شنبه ‌٣/٦/٨٨ ساعت ‌٨ صبح در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار مي‌شود."
به گزارش شبکه جنبش راه سبز (جرس)، عوامل بازداشت فرزندان ملت و جنبش سبز در اطلاعیه خود ادعا کرده‏اند که "وقت رسيدگي روز چهارشنبه ‌٢٨ مرداد ماه سال جاري به جهت درخواست وكلاي متهمان مبني بر اعطاي يك هفته استمهال جهت مطالعه بيشتر پرونده و ملاقات متهمان به روز سه‌شنبه سوم شهريور ماه موكول شد." علت این تاخیر در برگزاری دادگاه نمایشی درحالی از سوی عوامل کودتا «درخواست وکلای متهمان برای مطالعه بیشتر پرونده» اعلام شده که تاکنون خانواده ها و وکلای بسیاری از چهره های سرشناس بازداشت شده نتوانسته اند با آنها ملاقات کنند و حتی دادستانی تهران با توجه به ارایه وکالت نامه از سوی وکلا به دفتر دادستانی، از امضای وکالتنامه توسط عده ای از روزنامه نگاران و فعالان اصلاح طلب نیز جلوگیری کرده است.همچنین در جلسه اول و دوم دادگاه نمایشی که تعدادی از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران نیز حضور داشتند به وکلا، خبرنگاران روزنامه ها و همچنین خانواده بازداشت شدگان اجازه ورود به این دادگاه نمایشی داده نشد. این درحالی بود که در جلسه دوم دادگاه نمایشی حتی ماموران امنیتی 3 نفر از اعضای خانواده دکتر علی تاجرنیا را که خواستار حضور در جلسه محاکمه و ملاقات با وی بودند را بازداشت کردند.
بنا براخبار رسیده به شبکه جنبش راه سبز، همچنین از دیگر دلایل تاخیر در برگزاری دادگاه نمایشی چهار عدم موفقیت عوامل کودتا در اعتراف گیری و پرونده سازی علیه فعالان سیاسی و روزنامه نگاران بوده است. بنا بر این گزارش بازجویان علی رغم شکنجه های شدید جسمی و روحی فرزندان جنبش سبز موفق نشده اند آنها را مجبور به حضور در دادگاه نمایشی کنند.درهمین ارتباط خبر رسیده که فیض الله عرب سرخی و سعید حجاریان از جمله کسانی بوده اند که مورد نظر کارگردانانان دادگاه نمایشی برای حضور در جلسه چهارم در نظر گرفته شده بودند اما این دو فعال اصلاح طلب در مقابل خواسته ی آنها مقاومت می کنند که در مورد فیض الله عرب سرخی مقاومتش موجب مجروح شدن شدید او و انتقالش به بیمارستان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای ارتباط با وبلاگ سید سبز و ارسال خبر ، عکس و غیره از پست الکترونیک Info_Seyyedesabz@Yahoo.Com استفاده کنید. پست الکترونیک هروزه ساعت 12 و 24 توسط مدیران سایت بررسی خواهد شد.