۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

کودتا گران از ترس برای هاشمی «تصمیم گرفتند» که به نماز جمعه نیابد

آقای رضا تقوی، از چهره‌های نزدیک به بیت رهبری که محل کارش حداکثر صد متر با بیت فاصله دارد و نامش ستاد نماز جعمه است، ساعتی پیش گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي جلوگيري از هر گونه سوء استفاده‌هاي سياسي و غير قابل قبول از جايگاه نماز جمعه ، خطيب جمعه اين هفته تهران نيست.
تقوی ادعا کرده است: ايشان براي جلوگيري از هر گونه سوء استفاده‌هاي سياسي و غير متعارف و غير قابل قبول از اين جايگاه منيع ترجيح دادند و تصميم گرفته‌اند اقامه‌ نماز جمعه توسط يكي ديگر از حضرات آقايان ائمه جمعه موقت تهران برگزار شود تا فضاي صميمي و روحاني اين عمل سياسي و عبادي به آنچه كه نبايد آلوده نشود.
البته همین روحانی راست‌گرا پیش از این لو داده بود که دفتر رهبری امام‌جمعه هر هفته را اعلام می‌کند و لذا «تصمیم از سوی هاشمی» منتفی است. به بیان بهتر، به جای هاشمی و برای او «تصمیم گرفته‌اند» که این هفته خطیب جمعه نباشد.
توجیه مطرح شده هم جالب است: تا از نماز جمعه سوء استفاده سیاسی نشود. چه کسی است که نداند در طول این سال‌ها، چه سوء استفاده‌های قبیحی از نماز جمعه نشده و به نام سیاسی- عبادی بودن، چه تهمت‌ها و دروغ‌ها و تزویرهایی که از تریبون در بیان مقدس نمازجمعه، روا داشته نشده است؟ وقتی آقای احمد خاتمی خواستار سرکوب بی‌رحمانه معترضان به انتخابات شد، سوء استفاده نبود؟ یا وقتی امامی کاشانی به سران اصلاحات توهین کرد و به منتقدان حکومت تهمت‌های ناروا زد، حسن استفاده بود؟ مصباح یزدی مگر نبود که در همین «فضای صمیمی و روحانی» ماجرای سکس گروهی دانشجویان در کشورهای غربی را با آب و تاب تعریف کرد و دهان نمازگزاران را تا ساعتی پس از نماز، باز نگه داشت؟ و احمد جنتی مگر بارها مطامع جناحی خود را بر فراز نمازگزاران، از تریبون مقدس میعادگاه عاشقان الله و در همین «فضای صمیمی و روحانی» نپراکنده است؟
مایه تأسف است که باز هم برنامه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه به هم خورد. اما آقای تقوی بدانند؛ رئیس مجلسی که رهبری را انتخاب کرده، هر زمانی که پا به نماز جمعه بگذارد، ما پشت سر او نماز می‌خوانیم. یا باید بهای گزاف حذف رسمی هاشمی از نماز جمعه را بدهند و دایره‌ی نظام را به چند کوتوله‌ی بدنام کودتاچی محدود کنند، و یا باید بپذیرند که نماز جمعه از انحصار چند هزار نفر همیشگی و خطیبان سیاست‌باز آن خارج شود و جایی برای عبادت و سیاست همه مردم باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای ارتباط با وبلاگ سید سبز و ارسال خبر ، عکس و غیره از پست الکترونیک Info_Seyyedesabz@Yahoo.Com استفاده کنید. پست الکترونیک هروزه ساعت 12 و 24 توسط مدیران سایت بررسی خواهد شد.