۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

به همت تمساح(مصباح) یزدی : محمود احمدی نژاد به مقام خدایی رسید.

محمدتقی مصباح یزدی گفت: جریانات اخیر که در کشور رخ داد، ولایت فقیه را هدف قرار داده بود.
به گزارش رجا، این چهره روحانی که به عنوان تئوریسین جریان کودتا شناخته می‌شود، روز چهارشنبه در جمع گروهی از هنرمندان بسیجی از سراسر کشور در موسسه آموزشی امام خمینی در قم ولایت فقیه را روح انقلاب و مشخصه این حکومت ذکر کرد و گفت: دشمنان می خواستند یا این رکن اساسی را حذف و یا تضعیف و کمرنگ کنند که در این جریان برخی آگاهانه و برخی فریب خورده اقدام به این امر نمودند.
وی ادامه داد: ولایت فقیه به دلیل آنکه دارای پرتویی از انوار امام زمان(عج) است و مردم نیز بدلیل این که او را جانشین به حق ولیعصر(عج) می دانند اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم می دانند.
مصباح یزدی بر اساس خطبه ای از حضرت علی(ع) حقوق والی و سرپرست جامعه بر مردم را بزرگترین حق مردم بر مردم ذکر کرد و گفت: رهبر وقتی قانون را تایید می کند بنابراین همه مصوبات قانونی همچون نماز و روزه بر مردم واجب می شود که این از حقوق والی بر مردم است.
وی اظهار داشت: عموم مردم لزوم و اهمیت ولایت فقیه را درک می کنند ولی برخی خواص مسوولیت پذیری رهبری را مانند رییس جمهوری یک شخصیت سیاسی و نفر اول در کشور می دانند در حالی که این دو تعریف تفاوت ماهوی با یکدیگر دارد.
وی بااشاره به این که ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) بوده ولی رییس جمهوری را مردم انتخاب می کنند، یادآور شد: وقتی رییس جمهوری از جانب رهبری نصب و تایید می شود به عامل او تبدیل شده و از این پرتو نور بر او نیز تابیده می شود.
وی افزود: وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست.
مصباح یزدی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب به دلیل جدایی دین از سیاست علما در این عرصه وارد نمی شدند در حالی که دیانت عین سیاست است که این شعار از سوی شهید مدرس مطرح و توسط امام به آن جامه عمل پوشانده شد.
وی افزود: اکنون در فرهنگ دینی ما هر که دیندارتر است از ولایت فقیه حمایت می کند ولی هنوز بعد از 30 سال این اصل آنچنان که باید جا نیافتاده است.
وی ادامه داد: هنر نیز همچون علوم دیگر که می تواند هم مفید و هم مضر باشد که در این صورت و به دام لغزش ها افتادن هنرمند ضرر آن بیش از منفعت آن می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای ارتباط با وبلاگ سید سبز و ارسال خبر ، عکس و غیره از پست الکترونیک Info_Seyyedesabz@Yahoo.Com استفاده کنید. پست الکترونیک هروزه ساعت 12 و 24 توسط مدیران سایت بررسی خواهد شد.