۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

یک جانباز ۷۰ درصد: باید از امام جمعه‌ای که چنین جمعیتی را به دانشگاه تهران کشاند، تقدیر کرد!

صبح دیروز – 5 مرداد 1388 - در برنامه صبحگاهی روز از نو – که همه روزه به صورت زنده از شبکه دوم سیما پخش می‌شود – دکتر رضا جلالی، یکی از مهمانان بود. وی استاد علوم سياسي ـ اقتصاد ـ حقوق و روابط بين‌الملل دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی است. افزون بر آن، وی سابقه‌ی ریاست بر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی را هم در کارنامه‌ی خود دارد؛ فردی که از 13 سالگي تا پايان جنگ در جبهه‌ها حضور داشت و در طول هفتاد ماه مبارزه با دشمن بعثی، 9 بار مجروحيت را (اعم از شیمیایی و غیر آن) تحمل کرد و سرانجام یک چشم خویش را نیز در این راه از دست داد. با این وجود و به رغم 70 درصد جانبازی، همچنان امیدوارانه به زندگی نگریست تا به مرتبه‌ی علمی کنونی رسید، آن هم بدون استفاده از هیچ سهمیه‌ای در دوران تحصیل.



این هموطن شاهرودی همچنان خطوط مقدم 1352 كيلومتري مرز مشترك ايران و عراق را از كوچه پس كوچه هاي شهرش بهتر مي‌شناسد و وقتی از همرزمانش چون شهید باکری و شهید زین‌الدین و ... سخن می‌گفت، انگار که از همین دیروز سخن می‌گوید ... به همان تر و تازگی و البته با انبوهی از آه و افسوس و حسرت. رضا جلالی در این برنامه‌ی زنده – که در برخی از لحظاتش اشک محمّدجعفر خسروی، مجری برنامه را هم درآورد – به صراحت از سیاست‌های کنونی حاکم بر جامعه به انتقاد پرداخت و گفت: بارها از خدا خواسته‌ام که کاش شهید می‌شدم و این صحنه‌ها را نمی‌دیدم.
رضا جلالی دلش پر بود و می‌دانم که حرف‌های بیشتری را هم دوست داشت بزند، که نزد ... اما همین قدر هم که زد و از مردم مظلوم دیارش دفاع کرد، باید به او دست‌مریزاد گفت و بر پیشانی‌اش بوسه زد. همچنین به سهم خود از مدیریت و تهیه کننده برنامه روز از نو که چنین امکانی را فراهم ساخت، صمیمانه قدردانی کرده و امیدوارم که چنین رویه‌ای در صدا و سیما ادامه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای ارتباط با وبلاگ سید سبز و ارسال خبر ، عکس و غیره از پست الکترونیک Info_Seyyedesabz@Yahoo.Com استفاده کنید. پست الکترونیک هروزه ساعت 12 و 24 توسط مدیران سایت بررسی خواهد شد.